Analytics tools worden steeds belangrijker. Ze worden vaak gebruikt door websitebeheerders en marketeers. Het doel van analytics is om inzicht te krijgen zodat je je website kunt verbeteren. Ontdek in dit artikel wat je kan met analytics zodat je er optimaal gebruik van kunt maken.

Wat zijn analytics?

Analytics kun je gebruiken om activiteiten op een website te meten. Hierdoor krijg je een beeld van bijvoorbeeld bezoekersstromen, verkeersbronnen en paginaweergaves. Met analytics krijg je inzicht hoe bezoekers interactie hebben met jouw site.

Wat kan je met analytics?

Als je analytics op de juiste manier gebruikt, kunnen ze onder andere met de volgende dingen helpen:

● Evalueren of je campagnes bezoekers trekken die gewenst gedrag vertonen;
● Bezoekers tot aankopen aanzetten, of om contact op te laten nemen;
● Bezoekers laten terugkomen. De meeste bezoekers nemen geen contact op tijdens het eerste bezoek aan je website.

Waarom heeft jouw bedrijf analytics nodig?

Er is ontzettend veel verkeer en concurrentie. Het is daarom belangrijk om te ontdekken hoe bezoekers je website gebruiken en hier onmiddellijk op in te spelen. Analytics helpen hierbij.

Wanneer je je website kunt verbeteren, haal je meer rendement uit het kostbare verkeer naar je website.

Hoe kan je beginnen met het gebruiken van analytics?

Er zijn verschillende bedrijven die software voor analytics aanbieden. De meest gebruikte is Google Analytics. Deze geeft zowel aan B2C als B2B bedrijven goede inzichten. B2B bedrijven kunnen verder optimaliseren wanneer ze klanten van prospects en concurrenten kunnen onderscheiden. Hier is ook software voor.

Wij helpen je graag met het vinden, installeren en gebruiken van de juiste analytics software voor je website.

Voor meer informatie over wat wij voor jou uit handen kunnen nemen, neem dan contact met ons op.